Menu

Podstawowe błędy firm w social mediach

Funkcjonowanie rozpoznawalnej marki poza mediami jest w dzisiejszych czasach praktycznie niemożliwe. Internet stwarza fantastyczne możliwości komunikowania się z użytkownikami, natomiast firmy rezygnujące z wchodzenie w bliższe interakcje ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami niejako „strzelają sobie w stopę”. Zachowanie właściwej komunikacji jest niezbędne do budowania wizerunku marki, jednak niesie ze sobą także wiele zagrożeń. Jakie błędy firmy najczęściej popełniają na tym polu?

Najpopularniejszym, a przy tym niosącym ze sobą ryzyko najpoważniejszych konsekwencji, jest ignorowanie głosu klientów. Media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook, są coraz częściej wykorzystywane przez klientów nie tylko do poszukiwania dodatkowych informacji na temat interesujących ich produktów lub usług, ale także do wyrażania swojego niezadowolenia. W związku z tym istnieje duże prawdopodobieństwo, że nabywając produkt nie spełniający oczekiwań lub niższej niż deklarowana przez producenta jakości zechcą dać upust swojemu niezadowoleniu, oczekując też szybkiej reakcji firmy. Niestety wiele firm w dalszym ciągu zakłada, iż lekceważenie lub kasowanie negatywnych opinii lub kłopotliwych pytań jest najlepszym sposobem na rozwiązanie problemu. Błąd – jest dokładnie odwrotnie! Taki sposób postępowania zniechęci do marki nie tylko dotychczasowych, ale także potencjalnych klientów.

Innym z często popełnianych błędów jest nie przykładanie wagi do publikowania materiałów graficznych, przejawiające się ich brakiem lub niską jakością. Niedocenianie roli jaką pełni dobrze zmontowany film lub profesjonalnie przygotowana grafika jest istotną wpadką, która będzie miała negatywny wpływ na prowadzony profil, zniechęcając fanów do angażowania się w jego rozwój.

Następną na liście najczęściej popełnianych gaf jest brak umiaru w publikowaniu postów oraz będące jego wynikiem popadanie ze skrajności w skrajność – od zasypywania osób obserwujących profil postami, czasami w odstępie minut, po nie publikowanie żadnych informacji przez całe tygodnie. Takie zachowanie potrafi wyjątkowo irytować, ukazując markę jako mało profesjonalną i problematyczną.

Ostatnią z największych wpadek często popełnianych przez wiele, szczególnie mniejszych lub goszczących w wirtualnej przestrzeni od stosunkowo niedawna, firm jest brak konkursów. Portale społecznościowe mają na celu przede wszystkim dostarczać rozrywkę, a trudno znaleźć bardziej angażujące zajęcie niż konkursy. Osoby biorące w nich udział poprawiają nie tylko zasięgi postów, ale także ruch na profilu. Rezygnowanie z tego relatywnie niedrogiego, a zarazem bardzo skutecznego narzędzia jest poważnym błędem, którego lepiej unikać.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Agencja interaktywna Bydgoszcz