Menu

Pixel konwersji

Każdy kto prowadzi działania marketingowe nie może nie prowadzić działań w mediach społecznościowych – przede wszystkim Facebooku. Oprócz standardowych reklam jest możliwość ustawienie takiej, która podąża za użytkownikiem. Wszystko dzięki pixelowi konwersji.

Wśród ogromu reklam, wielu tych natrętnych, jak sprawić, aby nasz komunikat dotarł do tych, którzy naprawdę mogą być zainteresowani naszą ofertą? Z pomocą przychodzi remarketing. Polega on na tym, że stworzona przez nas reklama wyświetli się tej osobie, która wcześniej odwiedziła naszą stronę. Może to wpłynąć na ruch na naszej stronie oraz samą konwersję. Jeśli osoba, która odwiedziła nasz sklep internetowy, nie zdecydowała się na zakup, to istnieje szansa, że trafiając na naszą reklamę wróci na stronę i dokona zakupu.

Dzięki kampanii remarketingowej możemy zwiększać konwersję, a jednocześnie obniżać koszty pozyskiwania klientów. Wdrożenie pixela daje również dostęp do szerokich statystyk.

Aby skorzystać z dobrodziejstw remarketingu, należy zalogować się do menadżera reklam i w grupie odbiorców wybrac opcję „Pixel”. W tym miejscu możemy wygenerować unikalny kod dedykowany dla naszego konta. Należy pamiętać, że na jednym koncie możemy utworzyć tylko 1 pixel Facebooka. Wygenerowany kod JavaScript należy umieścić w sekcji HEAD w kodzie strony. Można również pomóc sobie narzędziem Google Tag Manager. Jeśli kod zostanie umieszczony prawidłowo, to w menadżerze pokaże się jako aktywny.

Dzięki pixelowi możemy mierzyć również szereg zdarzeń, które wykonuje użytkownik na naszej witrynie. Możliwości jest naprawdę wiele, lecz same mierzenie standardowych danych daje nam sporą wiedzę. Wydaje się więc, że wdrożenie pixela konwersji jest nieodzowne, jeśli prowadzi się kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Pozycjonowanie Bydgoszcz