Menu

Odnawianie cennych i ukrytych materiałów zawiera naprawdę dużo czasu.

Konserwator tekstyliów Mary-Anne Gooden wygładza właśnie falującą, jedwabna suknię. Chociaż wygląda na to, że jest świeżo po filmie, sukienka to oryginalna suknia z Spitalfields z lat pięćdziesiątych w Spitalfields, którą pani R Beckwith przekazała w 1962 roku do Galerii Sztuki Południowej Australii. Sukienka jest obecnie w ArtLab Adelaide w trakcie renowacji zanim pojawi się na wystawie w tym roku. Bliższe spojrzenie na suknię pokazuje skomplikowane haftowane ręcznie hafty i plamy potu od lat użytkowania. Pasujący zestaw ozdobnych butów spoczywa na stole na drugim końcu pokoju. Pani Gooden powiedziała, że strój był noszony przez bogatą damę w Londynie. Jest w stanie wskazać miejsca, w których suknia została zmieniona i wyregulowana przez lata. Pani Gooden pomagała zachować lub przywrócić wiele drobiazgów tak ważnych dla tej oto prezentowanej sukni.

Konserwacja, nie zmiana historii

Chociaż codziennie zajmuje się delikatnymi i bezcennymi przedmiotami, pani Gooden powiedziała, że proces myślenia jest często najtrudniejszy. „Nasze ogólne podejście do konserwacji brzmi „mniej znaczy więcej „- powiedziała.” Istnieje wiele etycznych decyzji, które musimy podejmować codziennie”. Wraz z prywatną konserwacją, zespół tekstylny jest zajęty pracą nad kluczowymi elementami wystawy Galerii Sztuki Południowej Australii zaplanowanej na przyszły rok.

Rozwiązanie tajemnicy materiałów

Pani Gooden powiedziała, pracując podczas okresowej pracy, prawie została przeniesiona z powrotem do czasu jego powstania (materiału). „Czasami zaczynam czytać powieści, oglądając dramaty tamtych czasów”, powiedziała. „Zaczęłam interesować się tym co mogło zadziać siępodczas tworzenia konkretnego przemiotu”.