Menu

Latanie samolotami jest niekorzystne dla planety. Możesz pomóc

Jeden lot między Nowym Jorkiem a Kalifornią i generuje około 20 procent gazów cieplarnianych, które samochód emituje przez cały rok. Ogólnie rzecz biorąc, przemysł lotniczy odpowiada za 11 procent wszystkich emisji związanych z transportem w Stanach Zjednoczonych. Według niektórych szacunków około 20 000 samolotów jest użytkowanych na całym świecie, obsługujących trzy miliardy pasażerów rocznie.
Najbardziej skutecznym sposobem na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla jest rzadsze latanie. Gdyby wszyscy latali mniej, firmy lotnicze nie spaliłyby tak dużo paliwa odrzutowego. Coraz modniejsze wydaje się podejście aby rekompensować straty dla środowiska. Na przykład możesz umieścić pieniądze na zasadzanie drzew, które pochłaniają dwutlenek węgla z atmosfery.
Latanie bez przerwy może też pomóc: Im więcej razy startujesz, tym więcej paliwa użyjesz. Zgodnie z raportem NASA z 2010 r. Około 25 procent emisji samolotu pochodzi z lądowania i startu. Obejmuje to kołowanie, które jest największym źródłem emisji w ciągu startu.
Od 2011 r. Komercyjne linie lotnicze wykorzystują biopaliwa na niektórych lotach pasażerskich, zmieszanych z konwencjonalnymi paliwami naftowymi w różnych ilościach. Biopaliwa, które mogą pochodzić ze źródeł, takich jak naturalne oleje, wodorosty i odpady rolnicze, mogą pomóc zmniejszyć emisję ocieplenia planety. W ubiegłym roku United Airlines zaczęło używać biopaliw we wszystkich swoich lotach z Los Angeles. Biopaliwo, wykonane przez firmę o nazwie AltAir Fuels, szacuje się, że zmniejszy co najmniej 60 procent emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z regularnym paliwem odrzutowym. Inne firmy i rząd amerykański pracują nad opracowaniem alternatywnych biopaliw do wykorzystania w przemyśle lotniczym.