Menu

Eksperci ostrzegają: całonocne uczenie się może szkodzić zdrowiu i nie pomaga w osiągnięciu lepszych wyników w nauce

 

Ekspert ds. snu David Earnest często mówi studentom, że dobry sen jest ważny dla sukcesu akademickiego. Earnest jest profesorem w Texas A & M College of Medicine. Wyjaśnia, że tak zwane zarwane noce podczas których, studenci spędzają całą noc, studiując zamiast spać, nie są skuteczni – lub zdrowi. „ Jest to cecha większości uczniów – czekanie do ostatniej chwili z nauką a następnie zarywanie nocy jednej drugiej aby przebrnąć przez egzaminy, niestety takie zarywanie nocy może nieść przykre konsekwencje dla zdrowia studentów”. Earnest wyjaśnia, że ludzie, którzy pozostają przez całą noc, nie pamiętają tyle, ile czytali, czy studiowali. Istnieją również pewne dowody, że ludzie tacy nawet cierpią na chwilowe spadki ich inteligencji, czyli iloraz inteligencji. Jeśli student musi przygotować się na egzamin w ostatniej chwili, Earnest sugeruje uczenie się do około 2:00, spanie przez cztery godziny, a następnie sprawdzenie materiału ponownie wcześnie rano. Cztery godziny nie wystarczą na sen, ale lepsze to niż nic.
Jawbone to firma, która sprzedaje małe urządzenie, które ludzie przywiązują do siebie, aby zmierzyć ćwiczenia i sen. Firma wykorzystywała informacje od użytkowników urządzeń, aby ocenić, ile czasu studenci się uczą. Odkryto, że studenci spędzili średnio 7,03 godziny w ciągu tygodnia i 7,38 godziny w weekendy. Studentki spały więcej niż mężczyźni; otrzymują dodatkowe 23 minuty snu w dni powszednie i 17 dodatkowych minut w weekendy.

The National Sleep Foundation sugeruje sposoby na uzyskanie lepszej jakości snu:
– każdej nocy idź spać o ustalonej porze i budź się o tej samej porze każdego dnia;
– upewnij się, że sypialnia jest cicha, ciemna i relaksująca, a to nie jest zbyt gorąco, ani zbyt zimno;
– upewnij się, że łóżko jest wygodne, i że nie używasz go do innych czynności, takich jak czytanie, oglądanie telewizji lub słuchanie muzyki;
– usuń wszystkie telewizory, komputery, radia i telefony z sypialni;
– unikaj dużych posiłków przed snem.